<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1341659023046710791\x26blogName\x3djuz+my+life..\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://semutmerahy.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://semutmerahy.blogspot.com/\x26vt\x3d8508756129617070233', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
.Sunday, June 12, 2011 ' Y
if u can dream it,u can do it!!!

salam..


Ini kisah sekeping hati yang dicalit empat rona indah
sayangnya dia terlupa yang pelangi itu jalurannya tujuh;
dan salju pula jadi cair dipanah mentari
lalu berguguran dihembus bayu luruh.

Ini kisah sekeping hati yang berkali-kali diuji,
takkan bercahaya pelangi sebelum hujan,
takkan bersinar indah bintang-bintang
tanpa gelap malam.
Mak mahukan menantu seperti Sami Yusuf. Kalau bawa surah panjang dalam solat pun tidak mengapa kerana suaranya sedap. Misa pula lebih tertarik dengan bayangan Yusuf, pun punya suara yang merdu apabila bertakbir. Malangnya ‘Yusuf’ menolak cinta ‘Zulaikha’ walaupun jarinya terluka.
Tapi Misa, jari yang terluka boleh diubat dengan minyak gamat, luka di hati nak ubat dengan apa?
Ini perjalanan Misa mencari cinta. Empat lelaki seperti empat musim juga. Akhirnya Misa pasrah. Untuk mencari cinta antara Adam dan Hawa, dia harus mencintai dirinya sendiri. Dia harus mencintai Allah.
***
Buah tangan SAIDATUL SAFFAA kali ini dengan lembut mahu membawa anda mencari cinta yang hakiki. Mencintai diri untuk mencintai Allah.
http://saidatulsaffaa.wordpress.com



Pagi tadi baru selesai baca novel Quartet ni pukul 2.30 pagi..
baru je dapat dpd kak nora..tq n love u la..

seriously ak tertarik sgt kat novel ni..
mula2 ak mcm x yakin gak coz ak  x prnh bace nvl saidatul saffaa ni..
tapi nvl ni msk list kat kak nora..

jalan ceritanya menarik bila Misa berubah dpd baik kpd lebih baik 
selepas mengenali 4 org lelaki yg berbeza..
dpd free hair kpd shawl n lastly tdg yg bidangnya 60..

byk pengajaran dpd novel ni..
terutamanya bila menerima ujian dpd Allah SWT..
mcm mana nk hadapi ujian & redha ngan apa yg berlaku..\
smbil tu boleh muhasabah diri aku ni..
up n down emosi ni..

apapun tahniah pd saidatul saffaa ni sbb Quartet ni
byk menyedarkn ak..
hdp ada pasang surutnya..
cari diri kita yg sebenar..
apa tujuan utk hidup kat dunia ni..
apa yg kita nk bekalkn kat tmpt yg kekal nnt..


Surah Al Talaq :2-3 (Ayat seribu Dinar)



“Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.
Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka.
Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya.
Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya.
Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.”


p/s:she be the top list 4 my favourite writter(^_^)

Don't Leave Me Alone In This Lonely World ;
♥ My L 爱 V E For HIM only @ Sunday, June 12, 2011







My Happiness ; My Tears

♥ Disclaimer

ASSALAMUALAIKUM AND SALAM 1 MALAYSIA
welcome to semutmerahy.blogspot.com♥


Hey Peeps






This is my blog ,
& I write anything I want .
So if I write anything bad ,
its your responsibility to comment me.
Cause, I love the way anyone can correct my mistake.


So, dont throw your name away .
Tag before leaving .
No spamming .
No Vulgarities .
THANK YOU FOR VISIT MY BLOG!!!





♥ Cravings

MY WISH
Fufilled!
NOVEL!

Not Yet Fufilled!
MAKE A FULL STORY<33


♥ Fellow Friend


Anywhere.. Anything.. Anytime..
Just my life with colourful reminiscence
Posted by Picasa







♥ Site Mistress



Also known as YANA .
I'M 18 ON 16 JULY . Not any older .
CANCER is my HOROSCOPE
Single & UnAvailable .
Simply live in MALAYSIA
SOMEONE is remembered ;
Officially in SEC:

Twitter | FaceBook